Je samozřejmé, že firmy se snaží vydělat co nejvíce peněz. To zahrnuje i propagaci jejich webové stránky. A jednou z možností, jak toho dosáhnout, je optimalizace webu SEOLight tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do internetového vyhledávače objevila v seznamu výsledků jako jeden z prvních odkazů.
Není pochyb o tom, že zvláště pro začínající malé a střední podniky je to důležité, zvláště pokud provozují také e-shop. Nesmíme totiž zapomínat, že každý z těchto návštěvníků je potenciální zákazník. A čím více jich je, tím větší je pravděpodobnost, že si některý z nich skutečně něco koupí.
Avšak je nutné mít na paměti, že toto jeden člověk sám nezvládne. Je totiž nutné nejen analyzovat, které slova jsou u daného tématu nejčastěji vyhledávána, ale také upravit samotný web a napsat poměrně velké množství podpůrných článků. Není proto divu, že si obchodníci najímají nezávislé firmy, které se na tento obor specializují, aby jim optimalizaci provedli. To vše samozřejmě stojí peníze, avšak pokud vše půjde dobře, tato částka se nám velmi brzy vrátí.
To vše je zajisté v pořádku, ale musíme se ptát: lze použít tuto taktiku i na internetové stránky běžných osob, jako jsou například nejrůznější blogy? Odpověď zní, že ano, jiná věc však je to, zda se nám to vyplatí.
Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že bude nutné investovat poměrně velkou částku peněz. Ta se sice v případě firmy vrátí, v případě soukromého blogu nikoliv. Jedinou odměnou tak bude autorova satisfakce z toho, že má hojně navštěvovaný web. Ale za jakou cenu?
Proto je lepší, když tento způsob propagace ponecháme firmám, alespoň do doby, než bude jeho cena dostatečně nízká. Pokud se běžných lidí týče, ti se musí spokojit se starými prostředky, jako je sdílení odkazu na svůj web na sociálních sítích a podobně. Řekněme si totiž upřímně, že za ty peníze to většině z nás nestojí.